ALKMAAR – Er is veel te ontdekken in Alkmaar – een bruisende Noord-Hollandse stad tussen het groen en de kust. Met een rijke historische binnenstad, musea, unieke winkels én een groot culinair aanbod. Maar ook het buitengebied ‘Land van Leeghwater’ en de ligging nabij de kust maken Alkmaar uniek. Om dit uitgebreide aanbod onder de aandacht te brengen, is er nu een toeristisch magazine ontwikkeld door Alkmaar Marketing.
Melanie Goudsblom, marketingmanager Alkmaar Marketing: “Het doel is om de bezoeker van (regio) Alkmaar met dit magazine te informeren en inspireren. Vanuit hotels rees de vraag naar een compleet overzicht van het unieke aanbod in en rond Alkmaar. Het stijlvol vormgegeven magazine - in handig A5 formaat, hebben we daarom ontwikkeld voor de bezoekers”.
Wethouder Pieter Dijkman, wethouder Economische Zaken, ontving 21 maart het eerste exemplaar tijdens de Toeristische Aftrap in poppodium Victorie. “Dit magazine is, naast de website en plattegrond, hét antwoord op de vraag hoe wij de vele bezoekers van Alkmaar, die we de afgelopen twee jaar zo gemist hebben, optimaal kunnen laten genieten van al het moois dat Alkmaar en omgeving te bieden heeft.”
Het Nederlandstalige magazine is ontwikkeld voor de nationale bezoeker en is te vinden op (hotel)kamers en in Bed & Breakfasts. Ook kun je op diverse locaties in het centrum en de regio door het magazine bladeren én deze meenemen. Zodat je als toerist precies weet waar je moet zijn in Alkmaar en omstreken! “Bij succes gaan we het magazine ook in meerdere talen uitbrengen,” aldus Goudsblom.