Bukken voor de bruggen tijdens een grachtenrondvaart, het goud van Alkmaar bewonderen in het Stedelijk Museum en wat lekkers halen bij het kleinste snoepwinkeltje Bram en Aagie in De Rijp: ontdek je eigen stad!
Met de campagne ‘Ontdek je eigen stad. Eet, drink, winkel en beleef lokaal’ wil Alkmaar Marketing de inwoners van Alkmaar inspireren om naast de bekende plekken, ook de verborgen parels te ontdekken. Hiermee steunen ze de lokale ondernemers en culturele instellingen door de hele stad.
Ger Welbers, directeur Alkmaar Marketing: “De stad gaat gelukkig stapsgewijs weer open. Om te voorkomen dat er teveel drukte op de hotspots ontstaat, willen we de Alkmaarders inspireren om naast de bekende plekken ook voor andere plekken of activiteiten in Alkmaar te kiezen. Denk eens aan een bezoek aan het Stedelijk Museum Alkmaar, genieten van een zelfgemaakte appeltaart bij ’s Lands Welvaren in Schermerhorn of een keer een fluisterbootje huren in De Rijp.”
Daarnaast is de campagne ook bedoeld om de bewoners te stimuleren om de lokale ondernemers en culturele instellingen door de hele stad te steunen door vooral lokaal te eten, drinken, winkelen en te beleven. Voor alle ondernemers is dit een welkome steun in deze economisch lastige tijd.
Op www.alkmaarprachtstad.nl staan diverse tips. Ger Welbers: “Natuurlijk zijn wij ook benieuwd naar de persoonlijke aanbevelingen van onze bewoners. Dat kan over je eigen plek gaan, maar vooral ook over de onbekende plekjes waar je kunt eten, drinken, winkelen of iets kunt beleven in de buurt waar je anderen naar toe zou sturen. Plaats dan een foto van je ontdekking op social media met de hashtag #ontdekjeeigenstadAlkmaar.”
De gezichten van de campagne zijn allemaal Alkmaarse ondernemers. Naast alkmaarprachtstad.nl, wordt de campagne ook ondersteund door inzet van abri’s door de stad, een social mediacampagne, banieren en een groot doek aan de Karpertongarage.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Campagnebeelden: