Kaasmarkt Campagne 2024
Op vrijdag 29 maart vond de eerste Kaasmarkt van het seizoen weer plaats. Traditiegetrouw werd op het Waagplein het Hollands Kaasmarktseizoen geopend. Om zichtbaarheid en bekendheid te genereren voor de grootste, oudste en eerste Kaasmarkt van Nederland hebben we o.a. een landingspagina ingericht, een social mediacampagne gestart en free publicity gegenereerd.
Doelgroep: Nationale en internationale bezoeker
Campagneperiode: maart t/m september 2024
Resultaten campagne:
- Social media campagne: 1.207.434 bereik | 2.303.140 weergaven | 31.340 klikken naar de website (algemene campagne, tulpenkaasmarkt en twee campagnes in Vlaanderen en Noordrijn-Westfalen)
- Bereik website (t/m 31 mei): 14.126 (NL ), 8.029 (EN), 22.627 (DE)
- Free publicity & nationale en international pers ontvangen op de Kaasmarkt: Informatie volgt
- Eerste kaasmarkt met Hamza Othman (AD)
- Tulpenkaasmarkt met Laurens ten Dam
- Alkmaar Prachtstad magazine lente/zomer
- Kustcampagne – tijdens kaasmarktseizoen (juni t/m aug): met o.a. social media campagne en advertorials in kustmagazine
- Citydressing: billboard (1x)
- De kaasmeisjesborden voor de bewegwijzering zijn vernieuwd en uitgebreid.
- Inzet van kaasmarktflyers
- Inzet kaasmeisjes op de kaasmarkt
- Samenwerking met Kaasmuseum
- Social media campagne om kaasmeisjes (en jongens) te werven en video’s op de Kaasmarkt. Bereik: >1.2 miljoen weergaven