Al jaren verzorgt Alkmaar Marketing de regiocampagne voor Alkmaar Ontzet, zo ook in 2024. Alkmaar Marketing heeft diverse middelen ingezet om de promotie van Alkmaar Ontzet te ondersteunen:
Doelgroep: Regiobewoners
Campagneperiode: September en oktober
Resultaten campagne:
- Vormgeving: Doorontwikkeling visueel beeldmerk Alkmaar Ontzet
- Online: Campagnepagina op alkmaarprachtstad.nl
- Social media campagne (8 sep t/m 8 okt): Bereik: 52.472 | Weergaven: 193.314 | Klikken naar de website: 2.719
- Citydressing: Banieren, billboards, MUPI’s, VVV Stoepbord en digitale schermen
- Social media: Wekelijkse social media posts via Facebook en Instagram story’s op het account @alkmaarprachtstad in de periode 1 sep t/m 8 okt
- Print: Advertentie in Alkmaars Nieuwsblad & artikel in Alkmaar Prachtstad Magazine (Bereik: 150.000)
- Nieuwsbrieven: Item in de Alkmaar Prachtstad nieuwsbrief van september en een Alkmaar Ontzet nieuwsbrief special
- UITagenda: Overzicht van alle evenementen (homepage, UITagenda slider, top-12 evenementen, UITagenda)