Met deze campagne verleiden we (meerdaagse) bezoekers om naar Alkmaar te komen dit voorjaar. We zetten hierbij in op twee proposities en doelgroepen: (1) winkelen in de cultuurhistorische stad Alkmaar en (2) cultuur en cultuurhistorie in Alkmaar i.c.m. fietsen en wandelen in het Land van Leeghwater. Hierbij zette we o.a. Van Gogh & Friends in Stedelijk Museum Alkmaar in de etalage.
Doelgroep: regiobewoners en nationale bezoeker (persona Roxanne, Daniëlle en Jacques)
Campagneperiode: april t/m juni
Resultaten campagne:
- Bereik campagne pagina: 11.725 (weekendje weg Jacques & Roxanne/Danielle)
- Social media campagne
- Regionaal: 133.053 bereik | 660.852 weergaven | 5.757 klikken naar de website
- Nationaal: 197.713 bereik | 564.415 weergaven | 11.725 klikken naar de website
- Retargeting: 20.999 bereik | 1.533 klikken naar de website | 35 nieuwe abonnees nieuwsbrief
- Groeten uit Nieuwsbrief [link naar de voorjaarseditie]: verstuurd naar 1365 abonnees | openingsrate 44,9%
- Citydressing: zomerbanieren
- Kaasmarktcampagne: als onderdeel van de voorjaarscampagne brachten we ook de Kaasmarkt onder de aandacht bij de nationale en internationale bezoeker. De resultaten van deze campagne vind je hier.
- Print: Vermelding in SAAR Magazine (juni 2023)