Dit najaar verleiden we de nationale bezoeker om Alkmaar te ontdekken deze herfst en winter. Dit doen we online (via een social media campagne), met een (influencer) persreis en in print. Omdat er op de Vlaamse markt veel kansen liggen richt de najaarscampagne zich ook op de Vlaamse markt; met een social media campagne onder de Vlamingen, het inzetten van een Vlaamse influencer en een samenwerking met een Vlaams magazine. Ook inspireren we bewoners en regiobewoners voor een bezoek aan de stad en de omgeving dit najaar. Met name via social media, gericht op winkelen, cultuur, horeca en het Land van Leeghwater.
Doelgroep: Regiobewoners, nationale bezoeker (Roxanne, Daniëlle en Jacques) en Vlaamse bezoeker
Campagneperiode: September t/m November 2023
Resultaten campagne:
Speciale aandacht deze campagne gaat eruit naar het ontdekken van de omgeving van Alkmaar: het Land van Leeghwater. Met de prachtige natuur en unieke dorpen. Zo heeft Columbus Travel tijdens de reportage het gebied ontdekt, wordt de omgeving is zowel de nationale- als regionale social media campagne in de etalage gezet en is het Land van Leeghwater te zien op één van de billboards langs de ring van Alkmaar (zie afbeelding).