Op vrijdag 31 maart vond de eerste Kaasmarkt van het seizoen weer plaats. Traditiegetrouw werd op het Waagplein het Hollands Kaasmarktseizoen geopend. Om zichtbaarheid en bekendheid te genereren voor de grootste, oudste en eerste Kaasmarkt van Nederland hebben we o.a. een landingspagina ingericht, een social media campagne gestart en free publicity gegenereerd.
Doelgroep: Nationale en internationale bezoeker
Campagneperiode: maart t/m september 2023
Resultaten campagne:
- Social media campagne: Bereik 366.685, 8.644 klikken naar de website en engagement 3.317 (algemene campagne, tulpenkaasmarkt en een campagne in Nordrhein-Westfalen)
- Bereik website (t/m 31 mei): 22.568 (NL ), 7.857 (EN), 5.117 (DE)
- Free publicity & nationale en international pers ontvangen op de Kaasmarkt: NRZ (Madeleine Hesse), persreis “Monika Peetz”, “Fur Sie”, Franse documentaire serie “Trains pas comme les autres”, artikel over Kaasmarkt in Discover Benelux, Daniël Hagen (Tsjechië), VOX.de “Einmal Camping Immer Camping” en National Geographic (17 september 2023)
- Eerste Kaasmarkt met Karsu
- Tulpenkaasmarkt met influencer Saskia Weerstand
- Alkmaar Prachstad magazine lente/zomer
- Kustcampagne – tijdens kaasmarktseizoen (juni t/m aug): met o.a. social media campagne en advertorials in kustmagazine
- Citydressing: billboard (3x)
- Inzet kaasmeisjes op de kaasmarkt
- Samenwerking met NS en Kaasmuseum
- Diverse TikTok video’s om kaasmeisjes (en jongens) te werven en video’s op de Kaasmarkt. Bereik: 142.350